fredag 6 januari 2012

Lite bloggstatistik för 2011

Bloggen har intresserat fler besökare under 2011 jämfört med 2010. Detta trots att jag under året skrivit 124 inlägg, mot hela 152 inlägg året innan, men det är i alla fall ett inlägg var tredje dag, och mellan 2 och 3 i veckan. Månadsmedelvärdet var under 2011 drygt 3 100 besökare jämfört med drygt 1 700 besökare under 2010, en ökning med drygt 80 procent. Under de två senaste månaderna har antalet besökare legat över 4 000, vilket tyder på att ökningen fortsätter. Den 4 januari, då jag hade kommenterat Bengt Ohlssons debattinlägg på DN Kultur hade jag nästan 500 besökare på en enda dag.
Besökarna kommer från 107 länder och förutom Sverige är de vanligaste länderna i tur och ordning Finland, USA, Storbritannien, Indien, Norge, Tyskland och Danmark.
Det vanligaste sökordet för att hitta bloggen är ”Stockholm”. Andra vanliga sökord är kungen, Slussen, tunnelbana, Lena Adelsohn-Liljeroth och Indien. Överraskande nog kommer både Katla och Eyjafjällajökull fortfarande högt upp på listan, trots att jag bara skrivit två blogginlägg om vulkanutbrott, båda för rätt länge sedan. Många har länkats till min blogg från www.yimby.se.
Mest lästa inlägg under året handlade om ett nytt operahus, om att bygga ut tunnelbanan samt om hur Stockholm Waterfront växte under planeringen. Fortfarande är dock det mest lästa inlägget ett från 2010 om hur kungen enligt författningen måste tillhöra den lutherska kyrkan och fördöma kättare, bland annat muslimer.
Jag välkomnar alla besökare att fortsätta att följa bloggen även under 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar